Elektromobil Škoda Citigo iV může být Váš

Citigo iV
Škoda Citigo iV / foto: Škoda Auto

Je to tichý městský dravec. Uvidíte sami, že tak rychlou reakci na dotyk s “plynovým” pedálem, jakou nabízí elektromobil, v žádném klasickém autě nezažijete. To dokonalé propojení smyslů člověka a vozu. Už nikdy nebudete chtít nic jiného.

Bude Vám chybět zvuk motoru i ta nezaměnitelná vůně po každém tankování? Garantujeme Vám, že ano. Ale bohatě Vám to vynahradí pohled do zpětného zrcátka na řidiče drahých limuzín, které budete nechávat daleko za sebou v hustém městském provozu. S tímhle autem, které na silnici bude reagovat na každou Vaší myšlenku dřív než ji vůbec vyslovíte, se vmáčknete úplně všude, aniž byste někomu překáželi. Je rychlé, obratné… a elektrické. Mladoboleslavská Škodovka se sériově vyráběným elektromobilem dokonce předstihla legendární Mini.

A tento vůz může být Váš.

Energetický magazín Enmag.cz ve spolupráci se společností HD Finance pořádá soutěž o první český sériově vyráběný elektromobil Škoda Citigo iV v hodnotě téměř 500 000 Kč.

Co pro to musíte udělat?

Musí Vám být více než 18 let a musíte mít státní občanství České nebo Slovenské republiky.
Start soutěže je 12.9.2019, konec 1.4.2020. Abyste se soutěže mohli zúčastnit, musíte v této době:

a) dát Like stránce enmag.cz
b) sdílet soutěž a nechat sdílení viditelné a po celou dobu ( nesmí se smazat ze zdi )
c) napíšete, proč byste právě Vy měli vůz vyhrát

Soutěž bude ukončena 1.4. 2020 a již 30.4. 2020 oznámíme vítěze, který odjede novým vozem.

Soutěž zajišťuje společnost HD Finance s.r.o, Bělehradská 858/23, Vinohrady (Praha 2), 120 00 Praha IČO 07637012. Na soutěži se žádným způsobem nepodílí společnost Facebook.

O voze Citigo iV:

ŠKODA CITIGOe iV zaujme na první pohled novinkami ve svém vnějším designu. Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních nových modelů mladoboleslavské automobilky nachází nápis ŠKODA. Charakteristickým znakem vozu CITIGOe iV jsou také plakety iV a CITIGOe na pátých dveřích. ŠKODA CITIGOe iV je nabízena výhradně s pětidveřovou karoserií ve výbavovém stupni Style. Vůz je osazen dvoubarevnými 16″ koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16. Na přání budou nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní zelená Kiwi. Škálu doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten. Na domácím trhu v ČR bude dále možné rozšířit základní výbavu vozu paketem EXTRA ve třech verzích: Basic (tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš, jehož zákaznická cena činí 10.000 Kč), Plus (ten nad rámec základního přidává signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s tzv. Corner funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování, k mání za částku 15 000 Kč), a Top (navíc oproti verzi Plus: vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem k dispozici za 20 000 Kč). ŠKODA zároveň poskytuje záruku na baterie po dobu 8 let resp. 160 000 km, po uplynutí tohoto cyklu garantuje ještě minimálně 70 % původní kapacity baterie. Ta může být dále využita jako domácí úschovna elektrické energie.

Městský vůz s nulovými lokálními emisemi CO2 je poháněn kompaktním elektromotorem s nejvyšším výkonem 61 kW a maximálním točivým momentem 212 N.m. Elektromobil díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 130 km/h. Lihium-iontový akumulátor uložený v podlaze vozidla disponuje kapacitou 36,8 kWh. Dojezd vozu, jehož hmotnost činí 1139 kg, dosahuje dle metodiky měření WLTP v národním standardu EU až 260 kilometrů v závislosti na profilu trasy, stylu jízdy a zatížení vozidla. Spotřeba elektrické energie modelu CITIGOe iV činí 12,8 kWh/100 km. Uživatelé ocení velmi nízké provozní náklady, které se pohybují okolo 0,50 Kč/km v závislosti na tarifu a poskytovateli elektrické energie.

Součástí základní výbavy vozu je i dvojice nabíjecích kabelů, a to pro dobíjení ze standardizované elektrorozvodné sítě (230 V) nebo nabíjecí kabel pro veřejnou dobíjecí stanici a domácí nabíječku (tzv. wallbox). Nabití vozu z nuly na 80 % kapacity baterie prostřednictvím běžné 230 V zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW trvá 12,5 hodiny, v případě domácího nabíjení prostřednictvím wallboxu nebo veřejné dobíjecí sítě s výkonem 7,2 kW pak 4 hodiny, při použití rychlodobíjecí stanice s výkonem 40 kW je vůz možné dobít na 80 % výkonu za 60 minut. (Zdroj: Škoda Auto)