ENYAQ iV se chystá na premiéru. První elektrické SUV ze Škodovky se představí 1. září

Dojezd až 500 kilometrů zrychlení na 100 kilometrů za 6,2 sekundy maximální rychlost 180 kilometrů v hodině a úplné dobití z 10 na 80 procent kapacity baterie za 40 minut. Takový bude nový elektromobil z dílny mladoboleslavské Škody Auto ENYAQ iV. Automobilka chystá světovou premiéru na 1. září.

S délkou 4 648 a šířkou 1 877 milimetrů bude sériové elektrické SUV ENYAQ iV jen o málo menší než klasicky koncipovaný model ŠKODA KODIAQ. Výška 1 618 mm ovšem jasně naznačuje, že ENYAQ iV bude dynamičtěji založený. Přesto se mohou zájemci i první elektrické SUV značky ŠKODA těšit na velkorysý vnitřní prostor, který vytváří dojem obývacího pokoje. Podtrhuje ho nový koncept interiéru, který si zákazníci mohou vybrat v několika úpravách. Automobilka v interiéru sériového vozu poprvé používá udržitelné materiály, například kůži činěnou extraktem z oliv.

ŠKODA ENYAQ iV za velkorysý vnitřní prostor vděčí i platformě MEB, která ukládá trakční baterie do podlahy vozu a posádce ponechává maximální prostor. Důkazem prostornosti je objem zavazadlového prostoru 585 litrů. Model ŠKODA ENYAQ iV tak bude dynamický, ale zároveň praktický elektromobil. Zákazníci si budou moci model ŠKODA ENYAQ iV pořídit v několika provedeních. S pohonem zadních, nebo všech kol, třemi různými kapacitami baterie a v pěti verzích celkového výkonu.

Základním stupněm bude ŠKODA ENYAQ iV 50 s baterií o kapacitě 55 kWh, který bude mít na zadní nápravě elektromotor o výkonu 109 kW a slibuje dojezd až 340 kilometrů na jedno nabití. Druhou možností bude ŠKODA ENYAQ iV 60 s elektromotorem o výkonu 132 kW a baterií s kapacitou 62 kWh. Tato varianta nabídne dojezd až 390 kilometrů.

Nejdelší dojezd, až 500 kilometrů, umožní verze ŠKODA ENYAQ iV 80 s baterií o kapacitě 82 kWh a elektromotorem s výkonem 150 kW. Baterii o nejvyšší kapacitě využijí i dvě verze s pohonem všech kol. Ty budou mít kromě elektromotoru na zadní nápravě i druhý elektromotor vpředu.

Verze ŠKODA ENYAQ iV 80X bude mít výkon 195 kW, sportovně založené provedení vRS pak nabídne 225 kW. Nejdynamičtější varianta umožní zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximální rychlost 180 km/h. Obě varianty s pohonem všech kol nabídnou dojezd až 460 kilometrů. Nabíjení bude možné až výkonem 125 kW, což přinese možnost dobít baterii z deseti na 80 % za čtyřicet minut.