Český sen: elektrická Škoda Citigo válcuje v prodejích Teslu

Citigo iV (foto: Škoda Auto)

Vypadá to jako vtip, ale je to pravda. Husarský kousek se mladoboleslavské Škodovce povedl na norském trhu. Malá Škoda Citigo iV se v tamních příčkách nejprodávanějších elektromobilů v prvních dvou měsících letošního roku objevila dvě příčky nad modelem Tesla 3. Desáté místo Pro Citigo iV znamenalo 251 prodaných vozů. Tamní tisk psal o obchodním propadáku Tesly a novém objevu norského trhu Audi e-tron.

Norsko je pro pro výrobce elektromobilů jedním z nejdůležitějších trhů na světě. Elektromobily a hybridy tam totiž jednoznačně dominují. A Tesla ještě v loňském roce tomuto trhu jednoznačně ovládala. Jen loni v březnu se tam prodalo neuvěřitelných 5 322 vozů značky Tesla Model 3. Letos v únoru si tento vůz pořídilo jen 35 lidí a celkem za první dva měsíce roku pak Tesla v Norsku prodala jen 201 Modelů 3.

Tesla Model 3 (foto Tesla)

Další modely se jménem velkého vynálezce na tom nejsou o mnoho lépe. Tesla Model S má má za první dva měsíce roku 2020 na svém kontě v Norsku 19 registrací a Tesla Model X jen 32. Za zmínku stojí, že spolu s tím, jak klesá prodej Tesly, narůstají prodeje jiného modelu jménem – Audi e-tron. Toho se letos v Norsku prodalo 1 888 kusů. Následuje Volkswagen e-Golf a Nissan Leaf. Škoda Citigo iV pak drží desátou příčku za Nissanem E-NV200 a před Seatem Mii.

Žebříček norského motoristického serveru wheelsjoint.com

První milion vozů pro Elona Muska

I když pokles prodejů v Norsku bude pro Elona Muska jistě nepříjemnou zprávou, Tesla samotná má co slavit a to, co ztrácí na severu Evropy, může dohnat jinde. Automobilka totiž letos plánuje překročit metu 500 tisíc prodaných vozů. Tomu má pomoci i zahájení prodejů na nových trzích, mimo jiné v České republice, kde na své nové majitele čeká 40 zbrusu nových Tesel. Samotná automobilka před pár dny oslavila miliontý vyrobený vůz. Stal se jím Model Y, který by měl být papírově neúspěšnějším modelem Tesly vůbec. Tak uvidíme. Tesla nicméně svůj miliontý vůz ohlásila po 17 letech od svého založení a 12 let od zahájení výroby automobilů. Za stejnou dobu (12 let) se na svůj první milion dostal v minulém století i Henry Ford.